• amorefestivalporec

aMORE festival 2019. | PROGRAM

Updated: May 16, 2019

Poreč | 04.05 - 26.05.

Pula | 27.08. - 22.09. Preuzmi program u PDF-u

aMORE POREČ

04.05. Subota

10.00 - 12.00 [ZEUS FABER DIVING - LANTERNA] aMORE EDU: EKO akcija čišćenja podmorja + “FOLDSCOPE” radionica za djecu.


Cilj radionice je upoznavanje djece osnovnoškolske dobi (4.- 8. razred ) s tehnikama sastavljanja vlastitog DIY mikroskopa (Foldscope), prikupljanja i pripreme uzoraka na terenu te obradom prikupljenih podataka i prezentacijom rezultata. Tijekom radionice polaznici/ce će naučiti više o tijeku znanstvenog pokusa, o materijalima i metodama, osnovnim tehnikama rada na terenu te kako izgledaju najčešće biljne i životinjske morske vrste u Jadranu. Priručni Foldscope mikroskop koristi se diljem svijeta u edukaciji i terenskom radu. Korištenjem mikroskopa postajemo članovi online platforme Microcosmos, za razmjenu ideja, znanja, primjera dobre prakse i poznanstava srodnih struka.

Voditeljice radionice: Barbara Sladonja, Mirela Uzelac, Danijela Poljuha - Centar za invazivne vrste Poreč. Max 15 polaznika/ca, uzrast 4. - 8. Razreda OŠ Obavezan upis do 3.5. na mail amorefestivalporec@gmail.com s naznakom FOLDSCOPE RADIONICA.


06.05. Ponedjeljak

09.00 - 12.00 [KINO POUP ]

aMORE KINO MATINEJE: Plastični ocean / A Plastic Ocean

Dokumentarni film

Režija: Craig Leeson

Scenarij: Craig Leeson, Mindy Elliott

Sudjeluju: David Attenborough, Sylvia Earle, Craig Leeson

Glazba: Miriam Cutler [Ujedinjeno Kraljevstvo / Hong Kong / SAD, 2016, 102 min]



U ovom avanturističkom dokumentarcu, Craig se udružio s roniteljicom na dah Tanyom Streeter te međunarodnim timom znanstvenika i istraživača. Zajedno sa svima njima upustio se u četverogodišnje putovanje na dvadeset lokacija diljem svijeta, kako bi istražio krhko stanje naših oceana, razotkrio alarmantne istine o zagađenju plastikom i ukazao na radna rješenja koja se mogu odmah inicirati, s trenutnim učinkom. Plastični ocean pomogao je i doprinio globalnoj raspravi, promijenio je legislativu, prouzročio industrijske inovacije, trgovce natjerao da ponovno promisle svoje poslovanje, a potrošače da donose inteligentnije odluke prilikom kupnje. Ovaj je film sniman u više od 60 zemalja na četiri kontinenata. Ovjenčan je s 12 nagrada na filmskim festivalima, uključujući Njemačku nagradu za filmove o okolišu (koju je prije toga dobio Al Gore).


Craig Lesson nagrađivani je novinar, filmaš, televizijski voditelj i javni govornik. Osnivač je Leeson Media International i Ocean Vista Films, a uz to predsjedava Shot Hong Kong Film Festivalom. Također je i azijski dopisnik za Seven Network te međunarodni dopisnik za globalnu mrežu Al Jazeera English. Svoju je dokumentarističku filmsku karijeru započeo na National Geographic Channel.


07.05. - 26.05.

10.00 - 21.00 [Zavičajni muzej Poreštine - Galerija Sinčić] aMORE ART: MARECORTO - Matteo Tacconi, Ignazio Maria Coccia (ITA) / Izložba

07.05. UTO u 20.00 Svečano otvorenje


Mare corto projekt je novinara Mattea Tacconija i fotografa Ignazia Maria Coccie. Radi se o knjizi i o fotografskoj izložbi koje dokumentiraju dug put po jadranskim obalama i otocima, a koji je trajao od rujna 2015. do travnja 2017. godine. Autori su prešli više od 10 000 km obalnih i otočnih cesta. Luke, plaže, pejzaži, gradovi na moru. Priče o ribarima i soli, o brodoloma i spašavanjima, svjetionicima i škverovima. Srednja Europa i Mediteran, bogatstvo i siromaštvo, daljine i blizine, Zapad i Balkan. Nasljedstvo Venecije, težina hladnog rata. Jadran koji teži održivosti u opoziciji s onim kojeg je oblikovao masovni turizam. Sve to karakterizira “naše” more; ono je fascinantan svijet bogat velikom poviješću, ali i malim lokalnim pričama koje se međusobno isprepliću. Mješavina je to naroda i kultura, međuprostor u Europi koji upija sve što teži sjeveru i sve što nestaje prema jugu. Ipak, iz nekog misterioznog razloga, ono ne nalazi mjesta među kronikama važnih mora. Smatra se minornim u odnosu na Mediteran ili neka južna mora. Ovim projektom, Tacconi i Coccia, žele mu vratiti dostojanstvo.


08.05. Srijeda

20.00 [KINO POUP ]

aMORE KINO: Blue / Plavo


Dokumentarni film

Režija: Karina Holden

Scenarij: Karina Holden

Produkcija: Northern Pictures

Australija, 2017, 76 min

[AUSTRALIJA, 2017, 76 min]


Dugometražni dokumentarni film „Blue“ redateljice i scenaristice Karine Holden iz 2017. godine je provokativno putovanje u područje oceana. Kamera svjedoči kritičnom trenutku u kome je morski svijet na rubu ponora. Industrijalizacija koja se dogodila u oceanima tijekom prošlog stoljeća odražava događaje koji su izazvali masovno izumiranje na kopnu. Ribolov u industrijskim razmjerima, uništavanje prirodnih staništa, gubitak vrsta i zagađenje doveli su ocean u opasnost. Priroda se nepovratno mijenja.


„Najveći problem vezan za oceane je taj što ljudi više ne smatraju da su dio prirodnih sustava. Napustili smo divljinu poradi civiliziranih društava i pritom se odvojili od shvaćanja da možemo napredovati i preživljavati samo onda kada i priroda napreduje i preživljava”, kaže Karina Holden.


09.05. Četvrtak

20.00 [KINO POUP ]

aMORE KINO: Ocean / Okean


Dokumentarni film

Režija: Tamara Drakulić

Scenarij: Tamara Drakulić

Produkcija: Cinnamon Production, Monkey Production

Srbija, 2014, 70 min


”Okean” redateljice Tamare Drakulić je film esej iz 2014. godine, na granici igranog i dokumentarnog filma, koji bilježi putovanje od francuske obale Atlantskog oceana do Karipskog mora i dokumentarnim snimcima priča veoma osobnu i intimnu priču. Tamara filmom predstavlja svoje putovanje teretnim brodom od europske obale Atlantskog oceana do Havaja, a na tom putu je prati bliski prijatelj Mate. Na Havaje odlazi prosuti pepeo svog prijatelja Tonija u Tihi ocean. Prethodnu zimu provela je pored njega dok je umirao, i sada, ovim dugačkim putovanjem koje prati filmskim putopisom, želi prizvati sjećanje na taj moment.

Svjetsku premijeru film je imao na jednom od najznačajnijih festivala dokumentarnog filma u Europi, u Jihlavi (Češka), a učestvovao je i u prestižnoj Waves selekciji na festivalu u Torinu (Italija).


11.5. - 12.5. Subota - Nedjelja

[Zavičajni muzej Poreštine - Galerija Sinčić]

aMORE EDU: RADIONICA IZRADE HIDROFONA

SUB - 10.00 - 17.00 NED - 10.00 - 15.00

Voditeljica radionice: Kat Austen (London - Berlin)

Max 10 polaznika/ca, uzrast 15+, obavezan upis do 5.5. na mail amorefestivalporec@gmail.com s naznakom RADIONICA HIDROFONA. *na radionicu je potrebno ponijeti lemilicu i snimač zvuka.


Sudionici radionice izrađivat će jednostavne DIY (uradi sam) hidrofone u svrhu neinvazivnog istraživanja vibracija u podvodnom svijetu. Pomoću novoizrađenih uređaja snimat će zvukove u porečkom akvatoriju. Ovo je početna točka za ponovno promišljanje našeg shvaćanja života u svjetskim oceanima te ljudskog utjecaja na morski okoliš.

Tijekom posljednjih 50 godina, razine podvodnog zagađenja bukom neprestano rastu, zahvaljujući povećanom transportu roba, korištenju sonara i eksploziva, oceanografskim eksperimentima, upotrebi zvučnih topova u potrazi za naftom, što sve zajedno predstavlja značajnu prijetnju morskom životu i bioraznolikosti. Ova buka može prouzročiti privremen i trajan gubitak ili oštećenje sluha, nasukavanje životinja na obalu ili plažu, poremećaje u obrascima hranjenja, razmnožavanja, dojenja mladunčadi, komunikacije, opažanja i drugih ponašanja. Mnoge vrste, u nastojanju da izbjegnu sve nabrojano, bježe iz svojeg prirodnog, preferiranog habitata.


O voditeljici:

Kat je slijed iskustava i sklop težnji. Također je i osoba. Njezini interaktivni radovi istražuju utjelovljene rute unutar tema okoliša, društvene pravde i digitalne kulture, uz istraživanje mreža nevidljivih utjecaja i istinoljubive akcije – kroz iskustva omogućena multimedijom.

Suradnica je za umjetnost i znanost pri Cultural Institute, University of Leeds. Predaje na dodiplomskom studiju pri University College London’s Bachelor’s Arts and Sciences BASc. Kao umjetnica surađuje s Arctic for Friends of SPRI, University of Cambridge. Također je i rezidentna umjetnica pri University College London, Faculty of Maths and Physical Sciences, pri kojem sveučilištu je i doktorirala kemiju okoliša.



13.05. Ponedjeljak

09.00 - 12.00 [KINO POUP ]

aMORE KINO MATINEJE: Plastični ocean / A Plastic Ocean

Režija: Craig Leeson [Ujedinjeno Kraljevstvo / Hong Kong / SAD, 2016, 102 min]



13.05.-19.05. 08.00 - 19.00 [GRADSKA KNJIŽNICA POREČ] aMORE EDU: More u knjigama

Kako se o moru piše saznajte u knjigama koje je za sve uzraste odabrala Gradska knjižnica Poreč.



14.05. Utorak

20.00 [KINO POUP ]

aMORE KINO: Lito Vilovito


Igrani film, komedija

Režija: Obrad Gluščević

Scenarij: Obrad Gluščević, Vanča Kljaković

Uloge: Beba Lončar, Milena Dravić, Boris Dvornik, Ljubiša Samardžić Glazba: Nikica Kalogjera:

Produkcija: Avala film

Jugoslavija, 1964, 86 min


Hit komedija „Lito vilovito“ iz 1964. godine snimana je na Hvaru. Za vrijeme turističke sezone u dalmatinskom gradiću trojica mladića počinju, svaki na svoj način, akciju osvajanja strankinja. Turistička sezona u dalmatinskom gradiću. Tri mladića otpočinju, svatko na svoj način, akciju osvajanja strankinja. Jedan od njih, glavni "Don Žuan", imponira ostaloj dvojici, i oni se trude kako bi ga dostigli. Na kraju, glavni zavodnik biva zaveden i ženi se. Drugi se vraća svojoj djevojci, a treći mladić se ozbiljno zaljubljuje u strankinju koja odlazi. Za svoju ulogu Milena Dravić je na Pulskom festivalu nagrađena Srebrnom arenom za sporednu žensku ulogu.


15.05. Srijeda

17.30 - 19.00 [GRADSKA KNJIŽNICA POREČ - ODJEL ZA DJECU I MLADE]

aMORE EDU: Zero waste radionica Voditeljica: Anamarija Prgomet, Zero Waste Croatia


Edukativno – praktično predavanje o životu bez otpada. Anamarija će nam pokazati kako je uz malo organizacije i kreativnosti takav život moguć. Vrećice, jednokratna plastična ambalaža, limenke, plastične čaše i slamke, boce i folije su samo par primjera otpada koji u velikoj mjeri zagađuje okoliš. Takvi predmeti koriste se samo nekoliko minuta, a razgrađuju se stotinama godina. Uz malo volje, kreativnosti i organizacije možemo i drugačije. Životni stil s nula otpada (eng. zero waste) je sve popularniji pokret u svijetu zbog sve većeg zagađenja okoliša. Pet riječi (5R) obilježavaju zero waste filozofiju: refuse, reduce, reuse, recycle, rot što znači odbiti, smanjiti, ponovno upotrijebiti, reciklirati, truliti/kompostirati.




16.05. Četvrtak

20.00 [KINO POUP]

aMORE KINO: Ponyo na litici kraj mora / Gake no ue no Ponyo (TBC)


Animirani film, avantura, komedija

Režija: Hayao Miyazaki

Scenarij: Hayao Miyazaki

Uloge: Cate Blanchett, Matt Damon, Liam Neeson

Produkcija: Studio Ghibli

Japan, 2008, 101 min


Petogodišnji Sosuke, sin mornara koji živi mirnim životom na morskoj stijeni sa svojom majkom Lisom, jednog sudbonosnog dana pronalazi prelijepu zlatnu ribicu zarobljenu u boci na plaži. Nakon što ju spasi, nadjene joj ime Ponyo. Ali Ponyo nije obična zlatna ribica. Kćer moćnog morskog čarobnjaka i boginje mora, Ponyo koristi magiju svog oca kako bi se preobrazila u mladu djevojku i ubrzo se zaljubljuje u Sosukea. Međutim, upotreba takve moćne magije uzrokuje opasnu neravnotežu u svijetu. Kako se Mjesec počinje sve više približavati Zemlji, Ponyoin otac šalje oceanske valove kako bi pronašli njegovu kćerku, a dvoje djece upušta se u avanturu života kako bi spasili svijet i ispunili Ponyoinu želju da bude ljudsko biće.


18.05. Subota

10.00 - 11.00 [Zavičajni muzej Poreštine - Galerija Sinčić]

aMORE EDU: ”Peîcia batana” - Dječja radionica upoznavanja tradicijske gradnje rovinjske batane

Voditeljice: Tamara Nikolić Đerić, Tanja Ranić Rovis - Ekomuzej Batana

Max 15 polaznika/ca, uzrast 6-10 godina, obavezan upis do 15.5. na mail amorefestivalporec@gmail.com s naznakom RADIONICA BATANA.


”Peîcia batana” je didaktički set razvijen 2016. godine za potrebe edukativnih programa Ekomuzeja Batana. Set se sastoji od kartonskih dijelova koji vještim spajanjem tvore oblik rovinjske batane s oglavnim jedrom koji se naknadno može obojiti. Set je namijenjen učenju o tradicijskoj brodogradnji i pomorskoj baštini, a kod djece potiče i finu motoriku, kreativnost i okulomotoriku. Dizajn i realizaciju potpisuje Udruga za razvoj kreativnih industrija FARO11 iz Rovinja.


25.05. Subota

9.00 - 13.00 [Porto Bussola] PLOGGING s atletskim klubom Maximvs Poreč / PLOGGING with athletics club Maximvs Poreč

Plogging je kombinacija trčanja i sakupljanja otpada. Dođite i potrčite za otpadom!




aMORE - PULA


27.08. - 22.09. [POVIJESNI I POMORSKI MUZEJ ISTRE]

aMORE ART: NOISE AQUARIUM - VICTORIA VESNA (Sveučilište u Kaliforniji, Los Angeles / UCLA Art Sci Center) U suradnji s

ALFRED VENDL (Science Visualization Lab – Odjel digitalne umjetnosti, Sveučilište primijenjenih umjetnosti, Beč); MARTINA FRÖSCHL (Science Visualization Lab – Odjel digitalne umjetnosti, Sveučilište primijenjenih umjetnosti, Beč): animacije; PAUL GELUSO, (NYU Steinhardt): zvuk

STEPGAN HANDSCHUH (VetCore-Facility for Research, Sveučilište veterinarske medicine, Beč) i

THOMAS SCHWAHA (Odjel za integrativnu zoologiju, Sveučilište Beč): Znanstveno 3D skeniranje


27.08. u 21.00

Svečano otvorenje



Suvremene znanstvene studije pokazuju da su izvori buke kao što su sonari i hidraulično frakturiranje (tzv. „fracking“) krajnje opasni po velike morske životinje, kod kojih često uzrokuju nepovratna oštećenja, pa čak i smrt. Međutim, malo je poznato o utjecaju koji podvodna buka ima na mikroskopske organizme kao što su planktoni. U spoju sa zagađenjem što ga uzrokuje mikroplastika, ekološka ravnoteža je dodatno kompromitirana. Victoria Vesna i njen tim će transformirati vodospremu Povijesnog i pomorskog muzeja Istre u multimedijalni akvarij, kao mjesto sraza između buke i ovih mikroskopskih stvorenja čiji su prikazi dobiveni putem jedinstvenih i vrlo sofisticiranih znanstvenih tehnika. Ove podvodne interakcije uzrokovane ljudskim aktivnostima događaju se daleko od naših očiju i ušiju, međutim, ostavljaju vidljive i čujne tragove u morskom okolišu.

Victoria Vesna | UCLA Art Sci Center


Dr. sc. Victoria Vesna je medijska umjetnica i profesorica na UCLA Department of Design | Media Arts te direktorica Art|Sci center pri School of the Arts i California NanoSystems Institute (CNSI). Trenutno je gostujuća predavačica na Empowerment Informatics Program (EMP), Sveučilište Tsukuba, Japan te na Interface Cultures, Sveučilište Linz, Austrija. Njen se rad može definirati kao eksperimentalno kreativno istraživanje na sjecištu raznih disciplina i tehnologija. U svojim instalacijama istražuje kako komunikacijske tehnologije utječu na kolektivno ponašanje i kako se percepcije identiteta pomiču s obzirom na znanstvene inovacije.


Victoria je svoj rad dosada izlagala na preko 20 samostalnih i više od 80 grupnih izložbi. Objavila je preko 20 znanstvenih članaka i održala preko 100 javnih izlaganja tijekom posljednjeg desetljeća.


Victoria je urednica za Sjevernu Ameriku pri AI & Society Journal (Springer Verlag, UK). Godine 2007. uredila je knjigu „Database Aesthetics: Art in the Age of Information Overflow“ u izdanju Minnesota Press, a 2011. je zajedno s Christiane Paul i Margot Lovejoy uredila „Context Providers: Conditions of Meaning in Media Arts“, u izdanju Intellect Ltd.



Alfred Vendl | Science Visualization Lab – Odjel za digitalnu umjetnost, Sveučilište primijenjenih umjetnosti Beč


Dr. Vendl je režiser i pisac, s obrazovanjem iz područja kemije.

Znanstveni i istraživački rad: Istraživanje znanosti materijala pri Tehničkom sveučilištu Beč, doktorat; istraživački znanstvenik pri Imperial College /University of London, Engleska, Sveučilište Freiburg im Breisgau, Njemačka; University of California – San Diego La Jolla, SAD; Max Planck Institut za istraživanje metala, Stuttgart, Njemačka. Od 1981. Vendl je redovni profesor na Sveučilištu primijenjenih umjetnosti Beč, ravnatelj Instituta za umjetnost i tehnologiju te pridruženi profesor na Sveučilištu primijenjenih umjetnosti Beč. Od 2016. ravnatelj je Science Visualization Lab Angewandte – Digital Art. Objavio je oko 80 znanstvenih publikacija iz područja znanosti materijala, arheometrije i tehnologije umjetnosti.

Film i televizija: Vendl se obrazovao kao kamerman u Beču, a od 1968. radio kao freelance kamerman. Od 1970 radi za ORF (Austrijska televizija) kao kamerman, pisac, režiser producent te voditelj talk-showova o znanosti. U svojstvu scenarista, režisera i/ili producenta radio je na više od 200 vrlo gledanih dokumentaraca za ORF, ARD, ZDF, WDR, BR, ARTE, BBC, Discovery, Smithsonian, WNET, itd.



KOMPJUTERSKA ANIMACIJA:

Martina Fröschl | Science Visualization Lab – Odjel za digitalnu umjetnost, Sveučilište primijenjenih umjetnosti Beč


Martina Fröschl, M.Sc., studirala je medijske tehnike i medijski dizajn, diplomiravši s tezom o tome kako CGI (kompjuterski generirana slika) korelira s generiranom činjeničnom stvarnošću u dokumentarcima i mockumentary filmovima. Sudjelovala je u raznim televizijskim i kinematografskim, dokumentarnim i dramskim produkcijama, kao umjetnica zadužena za vizualne efekte i CGI.

Njene najnovije kompjuterske animacije zasnovane su na podacima iz znanstvenog predočavanja slika poput µCT, MRI, SEM te na svjetlosnoj mikroskopiji, a ostvaruje ih u suradnji s stručnjacima za znanstveno predočavanje slika i biolozima. Trenutno je viši istraživač i doktorand na Science Visualization Lab Angewandte, Odjel za digitalnu umjetnost pri Sveučilištu za primijenjenu umjetnost Beč.


ZNANSTVENO 3D SKENIRANJE:

Stephan Handschuh | VetCore- ustanova za istraživanje, Sveučilište veterinarske medicine Beč


Dr. Stephan Handschuh je biolog s tehničkim fokusom na mikroskopsko predočavanje slika i 3D vizualizaciju. Posjeduje široko biološko obrazovanje u različitim poljima kao što su evolucijska biologija, komparativna i funkcionalna morfologija, mikroskopska anatomija, razvojna biologija i teoretska biologija. Doktorirao je biologiju pori Sveučilištu Beč 2017. Nakon stipendije u KLI Altenberg 2012. godine postao je član znanstvenog tima pri Ustanovi za znanstveno predočavanje slika na Sveučilištu veterinarske medicine u Beču, na kojem radi sa snažnim tehničkim fokusom na kvantitativne mikroskopske rendgenske snimke te 3D vizualizaciju i analizu podataka. Od 2010. član je Grupe za znanstvenu vizualizaciju na Sveučilištu primijenjenih umjetnosti Beč, gdje radi na kreiranju znanstveno smislenih 3D modela mikroskopskih uzoraka životinja.


Thomas Schwaha | Odjel integrativne zoologije, Sveučilište Beč


Dr. Thomas Schwaha je zoolog s naročitim fokusom na životinjsku morfologiju i evoluciju, kao i na tehnike predočavanja slika. Na Sveučilištu u Beču studirao je biologiju s fokusom na zoologiju, osobito životinjsku morfologiju, doktoriravši na temu morfoloških aspekata mekih tkiva mahovnjaka, malo poznatih beskičmenjaka koji žive u kolonijama. Od 2011. ima postdoktorsku poziciju na Odjelu za integrativnu zoologiju na istom sveučilištu, gdje je odgovoran za sve mikroskope, kao i za sve kapacitete namijenjene znanstvenom predočavanju slika, a uz to je i aktivan u podučavanju dodiplomskih i diplomskih studenata. Uza sve to nastavlja i istraživanje, primarno na području morfologije mahovnjaka. Zahvaljujući jakoj podlozi u domeni predočavanja slika, fokusira se na nove razvoje u tom području, te aktivno pomaže drugim istraživačima u novim pristupima istraživačkim problemima. Uz široko iskustvo u podučavanju, ovo mu je omogućilo da prikupi detaljno znanje o morfologiji raznih životinjskih vrsta kao što su člankonošci, mekušci i crvi.

ZVUK:

Paul Geluso | NYU Steinhardt


Paul Geluso fokusira se na teoretske, praktične i umjetničke aspekte snimanja i reprodukcije zvuka. Trenutno istražuje nove načine da snimi, izmiksa i procesira imerzivni audio namijenjen playback-u na višekanalnim zvučnim sistemima. Nedavno je bio jedan od urednika knjige „Immersive Sound: The Art And Science of Binaural and Multi-channel Audio”, u izdanju Focal Press -Routledge.

Ulaz na sve aktivnosti je slobodan.

388 views

© 2019 by aMORE festival moru